Het is een spannende tijd voor de zorg. Mede door de coronacrisis worden veel veranderingen in gang gezet. Het gevaar bestaat echter dat dit vooral ad-hoc gebeurt. Maar om de zorg future proof te maken is een cultuur van verandering nodig… Hoe? Wij delen onze best practices.
https://www.hkp.nl/wp-content/uploads/2024/10/logo.svg00Remy Dumortierhttps://www.hkp.nl/wp-content/uploads/2024/10/logo.svgRemy Dumortier2020-05-07 13:52:002020-07-16 16:26:24Een succesvolle transformatie van je zorgorganisatie: hierop moet je letten
Beeldbellen maakt in deze coronacrisis een geweldige opmars door in de zorg. Daarbij worden op dit moment verschillende applicaties in deze sector ingezet. In dit artikel leggen we uit dat de mogelijkheden van beeldbelapplicaties sterk verschillen en dat ondanks deze crisis bij de keuze gezocht moet worden naar een toekomstvaste oplossing.
Niet eerder zagen we zoveel artikelen over beeldbellen in de media. Twee nieuwskoppen uit vele: “Beeldbellen, als bezoek aan je moeder (88) niet meer mag” en “Beeldbellen als medicijn om eenzaamheid senioren en alleenstaanden in Twenterand tegen te gaan”. De coronacrisis kan de doorbraak van beeldzorg betekenen, maar dan moet het wel goed worden geïmplementeerd. Hoe? Dat leggen we uit in dit artikel.
https://www.hkp.nl/wp-content/uploads/2024/10/logo.svg00Remy Dumortierhttps://www.hkp.nl/wp-content/uploads/2024/10/logo.svgRemy Dumortier2020-04-02 13:57:542020-07-16 16:30:48Beeldzorg: nu en ná de coronacrisis
“De onderhoudskosten zijn structureel fors omlaag gegaan door optimalisatie van het plansysteem. Hierdoor kunnen we sneller en efficiënter planningen maken. Onze mensen hoeven hier niet meer aan te komen, het gaat allemaal geautomatiseerd. De werkvoorbereiders hebben hierdoor een nieuwe rol gekregen. Ze nemen meer de regie en sturen actief op het proces, kosten en resultaat.” vertelt Henk Lambeck van woningcorporatie Lefier, actief in de provincie Groningen.
Hoe is dat nu, werken bij Hoffman Krul & Partners? Het is moeilijk daar in een paar zinnen antwoord op te geven. Daarom heeft onze consultant Jasper Tijsma er een hele blog over geschreven.
https://www.hkp.nl/wp-content/uploads/2024/10/logo.svg00Remy Dumortierhttps://www.hkp.nl/wp-content/uploads/2024/10/logo.svgRemy Dumortier2020-02-27 10:00:242020-03-06 12:12:13Waarom ik nu al 8 jaar bij Hoffman Krul & Partners werk
“We werken nu volledig tijd- en plaatsonafhankelijk en de servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers van Plavei. Dit vergroot onze digitale zelfredzaamheid en vergroot tevens de continuïteit. De medewerkers zijn hierdoor veel blijer en als organisatie werken we veel efficiënter en effectiever. Het is een grote stap vooruit! In het proces sloot consultant Jasper Tijsma goed aan bij de ‘mens van Plavei'” vertelt Rudie Eskes, projectcoördinator I&A bij woningcorporatie Plavei in Didam.
“In Twente zoeken we de samenwerking op regionaal niveau op met als doel: de zorg voor mensen met de longziekte COPD beter te organiseren. Samen met HKP hebben we een businesscase geschreven en een offerte uitgebracht aan de Twentse ZGT-ziekenhuizen. Dat heeft geresulteerd in een project van zes maanden. Alexander formeerde een projectteam. Hij zit heel strak in het proces. Alle stappen en activiteiten zijn inzichtelijk gemaakt en verantwoordelijkheden vastgelegd, dat heeft geleid tot een goede structuur.” vertelt Jos Korfage, directeur bij Alerta, een ondersteuningsorganisatie voor bedrijven in de zorgsector.
E-health is in opmars. Over het algemeen zijn zowel zorgverleners als zorgvragers positief over het gebruik van e-health. E-health wordt niet meer alleen gezien als een middel om zorgprocessen te automatiseren. Het besef is ingedaald dat e-health zorgprocessen ook slimmer en beter maken.
Lefier (nul-op-de-meter)
/in Nieuws/door Hoffman Krul & Partners“Robert Krol is doortastend, vasthoudend en motiverend en dat is een beeld dat ik ook van de rest van de adviseurs van HKP heb.”
Een succesvolle transformatie van je zorgorganisatie: hierop moet je letten
/in Nieuws/door Hoffman Krul & PartnersHet is een spannende tijd voor de zorg. Mede door de coronacrisis worden veel veranderingen in gang gezet. Het gevaar bestaat echter dat dit vooral ad-hoc gebeurt. Maar om de zorg future proof te maken is een cultuur van verandering nodig… Hoe? Wij delen onze best practices.
Beeldbellen: bezint eer ge begint
/in Nieuws/door Hoffman Krul & PartnersBeeldbellen maakt in deze coronacrisis een geweldige opmars door in de zorg. Daarbij worden op dit moment verschillende applicaties in deze sector ingezet. In dit artikel leggen we uit dat de mogelijkheden van beeldbelapplicaties sterk verschillen en dat ondanks deze crisis bij de keuze gezocht moet worden naar een toekomstvaste oplossing.
Beeldzorg: nu en ná de coronacrisis
/in Nieuws/door Hoffman Krul & PartnersNiet eerder zagen we zoveel artikelen over beeldbellen in de media. Twee nieuwskoppen uit vele: “Beeldbellen, als bezoek aan je moeder (88) niet meer mag” en “Beeldbellen als medicijn om eenzaamheid senioren en alleenstaanden in Twenterand tegen te gaan”. De coronacrisis kan de doorbraak van beeldzorg betekenen, maar dan moet het wel goed worden geïmplementeerd. Hoe? Dat leggen we uit in dit artikel.
Lefier
/in Klant verhalen/door Hoffman Krul & Partners“De onderhoudskosten zijn structureel fors omlaag gegaan door optimalisatie van het plansysteem. Hierdoor kunnen we sneller en efficiënter planningen maken. Onze mensen hoeven hier niet meer aan te komen, het gaat allemaal geautomatiseerd. De werkvoorbereiders hebben hierdoor een nieuwe rol gekregen. Ze nemen meer de regie en sturen actief op het proces, kosten en resultaat.” vertelt Henk Lambeck van woningcorporatie Lefier, actief in de provincie Groningen.
Waarom ik nu al 8 jaar bij Hoffman Krul & Partners werk
/in Nieuws/door Hoffman Krul & PartnersHoe is dat nu, werken bij Hoffman Krul & Partners? Het is moeilijk daar in een paar zinnen antwoord op te geven. Daarom heeft onze consultant Jasper Tijsma er een hele blog over geschreven.
Plavei
/in Klant verhalen/door Hoffman Krul & Partners“We werken nu volledig tijd- en plaatsonafhankelijk en de servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers van Plavei. Dit vergroot onze digitale zelfredzaamheid en vergroot tevens de continuïteit. De medewerkers zijn hierdoor veel blijer en als organisatie werken we veel efficiënter en effectiever. Het is een grote stap vooruit! In het proces sloot consultant Jasper Tijsma goed aan bij de ‘mens van Plavei'” vertelt Rudie Eskes, projectcoördinator I&A bij woningcorporatie Plavei in Didam.
Alerta
/in Klant verhalen/door Hoffman Krul & Partners“In Twente zoeken we de samenwerking op regionaal niveau op met als doel: de zorg voor mensen met de longziekte COPD beter te organiseren. Samen met HKP hebben we een businesscase geschreven en een offerte uitgebracht aan de Twentse ZGT-ziekenhuizen. Dat heeft geresulteerd in een project van zes maanden. Alexander formeerde een projectteam. Hij zit heel strak in het proces. Alle stappen en activiteiten zijn inzichtelijk gemaakt en verantwoordelijkheden vastgelegd, dat heeft geleid tot een goede structuur.” vertelt Jos Korfage, directeur bij Alerta, een ondersteuningsorganisatie voor bedrijven in de zorgsector.
4 Randvoorwaarden voor e-health
/in Nieuws/door Hoffman Krul & PartnersE-health is in opmars. Over het algemeen zijn zowel zorgverleners als zorgvragers positief over het gebruik van e-health. E-health wordt niet meer alleen gezien als een middel om zorgprocessen te automatiseren. Het besef is ingedaald dat e-health zorgprocessen ook slimmer en beter maken.