hkp-logo-2020
  • Over HKP
    • Ontmoet ons team
    • Versterk ons
  • Wonen
    • Slim inkopen
    • Pakketselectie
    • Change management
    • Verduurzaming
    • Effectief testen
  • Zorg
    • Inzet slimme oplossingen
    • Mobiléa beeldzorg
    • Telemonitoring
    • Optimaliseren processen
    • Beheren vastgoed
  • Klant verhalen
  • Whitepapers
  • Blogs
  • Contact
  • Menu Menu

Hoe kun je meer halen uit de samenwerking met je leveranciers?

Uit ervaring weten wij bij Hoffman Krul & Partners dat het aanschaffen en inkopen van systemen, IT beheer, planmatig onderhoud en nieuwbouw niet altijd het gewenste resultaat of een prettige samenwerking opleveren. Belangrijke oorzaken? Onduidelijkheid over wat er wordt uitgevraagd, leveranciers die niet leveren wat ze hebben aangeboden, planningen die niet gehaald worden, onvoorzien meerwerk en een slechte nazorg. Met prestatie-inkoop kan je daar echt verandering in brengen! In deze methode staan niet de eisen en wensen centraal, maar juist de resultaten die met de inkoop bereikt moeten worden. Bovendien geeft prestatie-inkoop, ook bekend onder Best Value Procurement, een betere invulling aan het toekomstige partnerschap met de leverancier.

Bij prestatie-inkoop worden de beoogde resultaten en doelstellingen vastgelegd in een uitvraagdocument. Op basis van dit document doen de leveranciers een aanbieding met daarin een concrete beschrijving in meetbare prestaties hoe de resultaten en doelstellingen worden behaald. Daarnaast staan in dit document welke risico’s worden voorzien en welke maatregelen daarvoor getroffen worden. Na een mondelinge toelichting wordt de leverancier ‘met de beste papieren’ uitgenodigd om zijn aanbieding verder uit te werken en om te zetten in een contract. Daarin wordt de basis gelegd voor het toekomstige partnerschap.

Vanuit Hoffman Krul & Partners hebben wij via deze werkwijze de afgelopen jaren diverse woningcorporaties geholpen met het inkopen. Voorbeelden daarvan zijn:

  • Het inkopen van dagelijks onderhoud: besparingen tot 3 miljoen euro per jaar en hogere klanttevredenheid waren het resultaat.
  • Het aanschaffen en implementeren van (ERP)systemen en het uitbesteden van de IT-dienstverlening met tevreden eindgebruikers.
  • Het aanschaffen van bedrijfswagens: eigenlijk de garantie dat de vakmannen blijven rijden.
  • Het aanbesteden van een schoonmaakdienst.

In alle gevallen heeft dit geleid tot een tevreden opdrachtgever, maar ook niet onbelangrijk: een mooi partnerschap met de betrokken leveranciers.

Wil je meer weten over Prestatie-Inkoop en onze ervaringen daarmee? Op de pagina over prestatie-inkoop lees je er meer over. Neem ook eens een kijkje op onze pagina over pakketselectie en -implementatie. Daarnaast delen we maar al te graag onze ervaringen, dus neem gerust contact op!

Wonen

Zorg

Klant verhalen

Whitepapers

Versterk ons

Locatie

Suikerlaan 15
9743 DA Groningen

Routebeschrijving

Het nieuwe kantoor
Boogschutterstraat 1-43
7324 AE Apeldoorn

Routebeschrijving

Postadres

Suikerlaan 15
9743 DA Groningen

(050) 3050014
info@hkp.nl

  • Twitter
  • LinkedIn

Snel navigeren

  • Over HKP
  • Wonen
  • Zorg
  • Klant verhalen
  • Whitepapers
  • Blogs
  • Versterk ons
  • Contact

Op de hoogte blijven?

© Copyright - Hoffman Krul & Partners Realisatie: Van der Let & Partners
  • Privacy & Cookies
Scroll naar bovenzijde
Presentaties CorporatiePlein 2020

24 september waren wij actief op het online corporatieplein.

Bekijk de presentaties

Door deze website te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Meer informatie vindt u in onze privacyverklaring.

Sluiten

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacy & Cookie beleid
Accept settingsHide notification only
"