logo-hkp
  • Over HKP
    • Ontmoet ons team
    • Versterk ons
  • Wonen
    • Slim inkopen
    • Pakketselectie
    • Change management
    • Verduurzaming
    • Effectief testen
  • Klant verhalen
  • Whitepapers
  • Blogs
  • Contact
  • Menu Menu

Beeldzorg, wij zorgen dat het werkt

Beeldzorg is een effectieve manier van cliëntcontact. Door COVID-19 krijgt beeldzorg meer aandacht en wordt het vaker geïmplementeerd. Het implementeren van beeldzorg is best complex. Onze ervaring is dat voor en tijdens de implementatie veelal onvoldoende wordt stilgestaan hoe beeldzorg meerwaarde biedt. We zien dat het gebruik na verloop van tijd daardoor vaak afneemt.

Samen bepalen we snel en effectief op welke punten beeldzorg meerwaarde kan bieden en duurzaam geïmplementeerd kan worden. Daarvoor heeft Hoffman Krul & Partners een succesvolle aanpak ontwikkeld. Met kaders om richting te geven aan het gebruik. Maar met de vrijheid beeldzorg binnen deze kaders naar eigen inzicht in te vullen.

Wij zijn implementatiepartner van Mobiléa, pure eenvoud in beeldzorg. Samen met Mobiléa bieden wij een goede basis om beeldzorg stevig te verankeren in het zorgproces.

Onze aanpak is gebaseerd op ervaringen en best-practices en kent de volgende pijlers:

  • Introductie
  • Acceptatie
  • Opschaling

In de praktijk heeft deze aanpak haar waarde bewezen en geleid tot succesvolle implementaties.

 Introductie

Gezamenlijk bepalen we de visie en doelstellingen die je organisatie met beeldzorg heeft. Deze worden in een inspiratiesessie met alle betrokkenen gedeeld en vertaald naar uitgangpunten en leidende principes. Daarmee wordt beeldzorg ingekaderd en ontstaat een gemeenschappelijk en gedragen vertrekpunt voor het inzetten van beeldzorg: zó wordt beeldzorg ingezet binnen je organisatie.

Na het vaststellen van de toepassingsgebieden wordt de impact op het zorgproces (“wat doe je met beeldzorg morgen anders”) bepaalt en worden direct betrokkenen geïnformeerd. Parallel daaraan wordt Mobiléa ingericht en gekoppeld aan je ECD en systeem voor toegangsbeheer.

Zorgprofessionals worden op passende wijze opgeleid en eventuele leenapparatuur wordt met passende instructies bij cliënten afgeleverd. Daarbij houden we rekening met de digitale vaardigheden van alle betrokkenen.

Ons motto is “first time right”, want je krijgt maar één kans beeldzorg goed neer te zetten. Daarom is een goede en doordachte introductie zo belangrijk. We doen dit met een klein team van enthousiastelingen, die het nut en noodzaak van beeldzorg zien en uitdragen.

Acceptatie

De initiële uitrol wordt nauwgezet gevolgd door op maat gesneden rapportages. Parallel daaraan wordt een steunstructuur ontwikkeld die bewaakt dat de uitgangspunten en leidende principes goed worden toegepast. Coaching en begeleiding zijn daarin essentieel. Alleen op die wijze ontstaat draagvlak en brede acceptatie voor beeldzorg. Zodra het eerste team een solide basis heeft voor het gebruik van beeldzorg, schalen we op.

Opschaling

Het enthousiasme en de opgedane kennis van het eerste team gebruiken we om andere teams te enthousiasmeren. Uiteraard wordt de verdere uitrol van Mobiléa bij deze teams ook goed begeleid, dankzij het pionierswerk van het eerste team is hiervoor echter minder aandacht nodig en worden snel meters gemaakt. In deze fase wordt de overgang naar het reguliere zorgproces voorbereid en de IT beheerorganisatie ingericht. Indien gewenst laten we de rapportages onderdeel zijn van het dashboard waarin ook de andere processen worden gemonitord.

Wil je meer weten over onze aanpak? Neem contact met ons op, of vraag onze brochure “Beeldzorg is meer dan beeldbellen alleen” aan.

Wat vinden onze klanten?

“Alexander Stuivenwold heeft me goed ontzorgd tijdens dit project. Hij heeft een protocol van oplevering afgeleverd en nu gaan wij zelfstandig verder. Overigens denk ik dat het nog erg lang kan duren voordat alle mogelijkheden van beeldzorg zijn uitgeput.”

CarintreggelandDiane Noordink

“HKP zit heel strak in het proces.”

AlertaJos Korfage

“HKP is in staat snel in te springen op de behoefte van de klant: dit start met een goed match tussen klant en adviseur. Gelukkig hebben we deze match met de inzet van Ben gevonden. Hij is in staat zich het vraagstuk snel eigen te maken. Het (eind)resultaat van de werkzaamheden hebben we in een prettig direct contact afgestemd op onze behoefte. Wij zijn erg tevreden over het eindresultaat daarvan.”

Martini ZiekenhuisSteven Hamstra
VorigeVolgende

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Neem contact op met Alexander Stuivenwold

Na een groot aantal jaren als gekwalificeerd auditor te hebben gewerkt, is Alexander als consultant en projectleider aan de slag gegaan. Om alle theorie en boekenwijsheid te vertalen in de praktijk.  Alexander is werkzaam geweest voor organisaties in diverse branches. De laatste jaren focust hij zich op opdrachten bij woningcorporaties en zorgorganisaties.

  • 06 22902387
  • astuivenwold@hkp.nl
  • LinkedIn
Alexander Stuivenwold

Wonen

Klant verhalen

Versterk ons

Whitepapers

Locatie

Suikerlaan 15
9743 DA Groningen

Routebeschrijving

Het nieuwe kantoor
Boogschutterstraat 1-43
7324 AE Apeldoorn

Routebeschrijving

Postadres

Suikerlaan 15
9743 DA Groningen

(050) 3050014
info@hkp.nl

  • LinkedIn

Snel navigeren

  • Over HKP
  • Wonen
  • Klant verhalen
  • Blogs
  • Versterk ons
  • Contact

Op de hoogte blijven?

© Copyright - Hoffman Krul & Partners Realisatie: Van der Let & Partners
  • Privacy & Cookies
Scroll naar bovenzijde
"