Klant verhalen

Talma Urk

Tijdens de piek van de coronapandemie was het bij Talma Urk even roeien met de riemen die je hebt. Om tijdens zo’n periode ook nog eens een implementatie van een compleet nieuw systeem uit te voeren, is dat niet wat te veel hooi op de vork nemen? Het nieuwe beeldzorgsysteem zorgt echter ook voor verlichting. “Zowel voor medewerkers als voor cliënten in de wijkverpleging en dagbesteding”, zo vertellen Gerda van Oijen en Jelena Bakker van Talma Urk.

Archipel Thuis

"De consultants van HKP namen de lead in het project om beeldzorg te introduceren. De ervaring van Alexander en Ben bij eerdere vergelijkbare trajecten was voor ons een grote pré om dit project gezamenlijk op te pakken. HKP heeft met name in het begin van het traject veel vertrouwen gewekt, door eerdere ervaringen middels cases en presentaties te delen. Als we zelf vanaf nul zouden moeten beginnen, was het heel lastig geworden” vertelt Sabine Veldhuijzen, projectleider Kwaliteit bij thuiszorgorganisatie ArchipelThuis in Eindhoven.

Wierden en Borgen

“Ron Jeukens van HKP heeft er een belangrijke rol in gespeeld om de organisatie overeind te houden. Het was heel prettig om met hem te schakelen. Hij is duidelijk, zegt waar het op staat en heeft geen dubbele agenda. Een heel integere man, ik zou hem zeker aanbevelen. HKP doet hun werk heel inhoudsgedreven. Resultaatgericht, maar de mensen worden ook goed meegenomen in het proces" aldus Alma Burema, bestuurssecretaris bij woningcorporatie Wierden en Borgen in Bedum.

Carintreggeland

“Alexander Stuivenwold van HKP heeft me goed ontzorgd tijdens dit project. Hij heeft een protocol van oplevering afgeleverd en nu gaan wij zelfstandig verder. Het zal nog lang duren voordat alle mogelijkheden van beeldzorg zijn uitgeput. Alles is ingericht om ervoor te zorgen dat blended care geen eendagsvlieg wordt, maar dat het geborgd blijft in onze structuur. Verantwoordelijkheden zijn nu intern goed belegd en we hebben een mooi monitoringsysteem, wat door HKP is ingericht." aldus Diane Noordink, Manager Zorg bij zorgorganisatie Carintreggeland in de regio Twente.

Lefier

“De onderhoudskosten zijn structureel fors omlaag gegaan door optimalisatie van het plansysteem. Hierdoor kunnen we sneller en efficiënter planningen maken. Onze mensen hoeven hier niet meer aan te komen, het gaat allemaal geautomatiseerd. De werkvoorbereiders hebben hierdoor een nieuwe rol gekregen. Ze nemen meer de regie en sturen actief op het proces, kosten en resultaat." vertelt Henk Lambeck van woningcorporatie Lefier, actief in de provincie Groningen.

Plavei

“We werken nu volledig tijd- en plaatsonafhankelijk en de servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers van Plavei. Dit vergroot onze digitale zelfredzaamheid en vergroot tevens de continuïteit. De medewerkers zijn hierdoor veel blijer en als organisatie werken we veel efficiënter en effectiever. Het is een grote stap vooruit! In het proces sloot consultant Jasper Tijsma goed aan bij de 'mens van Plavei'" vertelt Rudie Eskes, projectcoördinator I&A bij woningcorporatie Plavei in Didam.

Alerta

“In Twente zoeken we de samenwerking op regionaal niveau op met als doel: de zorg voor mensen met de longziekte COPD beter te organiseren. Samen met HKP hebben we een businesscase geschreven en een offerte uitgebracht aan de Twentse ZGT-ziekenhuizen. Dat heeft geresulteerd in een project van zes maanden. Alexander formeerde een projectteam. Hij zit heel strak in het proces. Alle stappen en activiteiten zijn inzichtelijk gemaakt en verantwoordelijkheden vastgelegd, dat heeft geleid tot een goede structuur." vertelt Jos Korfage, directeur bij Alerta, een ondersteuningsorganisatie voor bedrijven in de zorgsector.
"